U verstuurt regelmatig reclame of adverteert of bent actief op social media. Herkenbaar? Dat geloof ik direct. En, levert het voldoende op?
In elk geval kosten deze marketing- en reclameoplossingen inspanning, tijd en creativiteit. Nog afgezien of die investering het beste effect sorteert. Bovendien is de kans groot dat uw boodschap bij de doelgroep irritatie oproept.
Voor effectieve communicatie zijn er andere kansen. Ervaring leert echter dat het meestal lastig is om die te ontdekken. U bent namelijk zó met uw dagelijkse beslommeringen bezig, dat u regelmatig niet ziet op welke goudklomp u zit!
Want – daar ben ik bijna zeker van – uw organisatie herbergt kansen op nieuws. Punten waarmee u de aandacht opeist. Mits goed onderzocht en aangestuurd, raakt dat nieuws uw doelgroep op de juiste wijze, via de juiste kanalen. Soms liggen deze opties al jaren ergens ‘stof te verzamelen’.
Doodzonde om die niet boven tafel te krijgen en ze voor het voetlicht te brengen. Om ze te vinden en effectief te maken, kan die frisse blik van buitenaf wenselijk zijn. Zowel bij de zoektocht, de vertaalslag als de verspreiding; als u begrijpt wat ik bedoel.