Je wilt voor je product(en) en/of dienst(en) dat je gevonden wordt en je wilt ook via online klanten aantrekken. Dan is het duidelijk: daar moet je tijd in investeren!
Door ‘corona’ ligt de focus NU op sales en resultaat. Dat betekent al snel minder tijd en aandacht voor zichtbaarheid en relatiebeheer. Toch zul je wat moeten.
Wat heb je al?
Want juist dat ándere contact met (potentiële) klanten is zo belangrijk. Dus, wat doe je nu al; wellicht onbewust?
Heb je accounts op Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram? Prima, maar wat doe je ermee? Doe je niks, gebeurt er ook niks!
Maak tijd en budget vrij om te posten op die accounts. En kies het medium van je doelgroep.
Wat kun je eenvoudig inzetten?
Er is een aantal eenvoudige extra stappen om goed in beeld te blijven. Dit zijn de ‘onderdelen van je geïntegreerde communicatie’. Zoals:
- Emailhandtekening: maak een visuele, duidelijke emailhandtekening (die iedereen in het bedrijf gebruikt). Zet je bedrijfsboodschap of je actie hier in.
- Nieuwsbrief: verstuur je met vaste frequentie je nieuwsbrief met actueel, relevant nieuws en/of tips? Nee? Ga het doen of ga het vaker doen. Het helpt!
- Blog (of vlog): schrijf een blog (of maak je een vlog) op je site en deel dit. Dit kent enorme kansen en is belangrijk voor zichtbaarheid.
- Post: stuur je klanten eens ouderwets post! Een kaart, een brief of een attentie als geïndividualiseerd pakketje (voor de vrijmibo). Er zijn zoveel nieuwe opties en het scoort!
Doe het!
In deze bijna-post-coronatijd is het belangrijk snel(ler) omzet te halen. Focus daar op én op de middelen die daarbij helpen.
Zorg dat er over je gepraat wordt.
Wil je het allemaal niet zelf regelen of je mensen ermee belasten? Huur een professional in; maar zorg dat je echt werkt aan je zichtbaarheid!
Wil je een stap verder, dan raden we je aan serieuze aandacht te geven aan PESO: Paid, Earned, Shared en Owned Media.