Corona. Covid19. Heb jij hetzelfde als zovelen? Namelijk dat je die woorden nu wel genoeg gehoord en gelezen hebt?
Journalisten zijn ook mensen. Die willen inmiddels ook wel liever over andere zaken erbij schrijven. Dus…, daar liggen kansen!
Mediamoeheid
Zeker, we houden ons aan de maatregelen; doen ons uiterste best! Is het niet voor jezelf, dan voor de ander. Toch? Over ‘corona’ als geheel bespeuren we een soort mediamoeheid voor de pandemie. ‘Mag het weer ergens anders over gaan?’
Van journalisten mag de communicatie wel weer breder. En dát, samen met de periode die eraan komt, schept – waarde ondernemers – kansen!
Persbericht
Dat ‘we’ – jij, ik, journalisten – pandemie-moe zijn is de eerste kans waarom juist jóuw persbericht kan scoren. Namelijk: het is ANDER nieuws! Verkwikkend, normaal informatief, need to know of nice to know.
Zóek die aanleiding, schríjf dat persbericht en verstuur het!
De tweede kans is omdat de komkommertijd er aan komt. Het is bijna zomer en in die periode is het nieuwsaanbod doorgaans lager. Oké, kranten zijn vaak ook dunner maar er zijn ook nieuwsbrieven en andere media die ‘gevuld’ moeten worden.
Dus wederom: zóek die aanleiding, schríjf dat persbericht, bouw het goed op en verstuur het!
En dan de politiek
Maar let op, regeren is vooruitzien. Volgend jaar zijn er in maart verkiezingen, dus alles wat er in de Tweede Kamer en elders op politiek gebied gebeurt krijgt veel aandacht. Ergo, dat zijn ná de zomer minder millimeters voor ondernemers om actueel productnieuws onder de aandacht te krijgen.
Grijp daarom de derde kans en zóek die aanleiding, schríjf dat persbericht, máák die medialijst en verstuur het!
Vakantie in eigen land
Tot slot de vierde kans om nú je persbericht te versturen. Je kans op verkoopsucces is groter, omdat veel Nederlanders lekker in eigen land blijven. Met andere woorden, je klanten blijven híer!
Heb je dus nieuws te melden, dan doe je er goed aan om NU een professioneel persbericht te (laten) schrijven. Stuur dit naar de juiste kanalen en zorg dat het op social media komt, laat het opvallen.
De zomer van 2020 wordt uitzonderlijk voor de kansen voor ondernemers. Ze zijn in het voordeel van je zichtbaarheid. Grijp die!
Daarom ons motto: Richting aan je communicatie geeft een boost in sales.
Met dank aan Henk-Jan de Meer als bron.