Via mijn netwerk werd ik gevraagd mee te werken aan de introductie van een nieuwe, unieke motorscooter.
Merk en machines met potentie, die je met autorijbewijs mag rijden!
De naam? QOODER, de motorscooter met innovatieve techniek in 2 versies, met 3 of – heel uniek – met 4 kantelbare wielen. Zwitserse kwaliteit met gaaf Italiaans design.
De uitdaging
Wat was de bedoeling? De directeur – echte ondernemer, barstensvol energie en ideeën – wilde snel in de media op de juiste plek en daarmee op het netvlies van de consument. Maar (veel) adverteren zat er nog niet in; dus nog geen geldverslindende campagnes. Misschien iets voor later.
De opbouw van de naamsbekendheid hing samen met het inrichten van de dealerorganisatie. Voor dat laatste werd nauwe samenwerking gevonden met een onverwachte partij: de grootste garageketen van Nederland, Bosch Car Service.
De oplossing
We gingen om tafel en bedachten opties. We, dat waren Qooder, Like No Other en Elda PR. Om in namen te spreken: Freek, Frank, Harry.
Wat zijn USP’s en insteek voor ons verhaal aan media, consumenten en potentiële dealers? We moeten de tone of voice en de sterkste kernboodschappen vinden. En een schema maken van opbouw website, de persaanpak, inzet social media, etc. In korte tijd heel veel realiseren blijft een pittige klus. Maar o zo leuk als je dan toch de relevante, voor de doelgroep meest belangrijke media weet te bereiken. En het is nog niet klaar…
Veel meer te doen
De uitdaging is natuurlijk tweeledig: we moeten Qooder op het netvlies krijgen (stap-voor-stap) én we hebben een voor motorscooters ongewone doelgroep voor ogen: automobilisten! Niets is minder waar, dáár ligt de focus.
Wat een kansen, wat een massa aan media, wat een potentie voor de dealers. Qooder gaat op weg naar marktleiderschap.
In alle gradaties van een nieuw importbedrijf moeten er zaken ontwikkeld dan wel verfijnd worden. Want er is in de voorbereiding ook al veel werk verzet. Met de overall communicatie is het zaak alle zaken te verbinden en te zorgen dat er één krachtige organisatie komt te staan.
De moraal: zaken goed afstemmen, de juiste richting kiezen, geloof houden en zorgen dat ieder de juiste informatie heeft, levert maximaal resultaat op. Zo kunnen we het merk stevig en kostenbewust introduceren.