Bedrijven in vele sectoren, maar zeker de automotive- en transportsector en industrie, zijn vaak dief van hun eigen portemonnee omdat ze in communicatie veel opties op zichtbaarheid – dus omzet – onbenut laten of slecht inzetten. Het schort aan strategie, content, acties en relevantie. Wie niet let op minimale basiskwaliteit, frequentie en effect loopt omzet mis. Ondernemers kunnen hun communicatie organiseren met een abonnement op Communicatie APK en zo meer rendement halen.

 

Specialist naast je

Er zijn veel manieren om met je doelgroepen in contact te komen. Van website en brochures tot Adwords, vacatureteksten en klantcontact. Harry Eskes van Elda PR communicatieregie: “Bij al die middelen draait het om je aanpak en je content. Ofwel strategie en communicatie. Grijpen die in elkaar? Lukt het om het juiste verhaal met de juiste toon in het juiste medium te zetten? En gebeurt dat vaak genoeg? Met het abonnement op Communicatie APK komt de specialist naast je zitten. Als het moet schakelen we andere specialisten erbij; samen sterk. Je kiest het abonnement dat jij wilt. Dan werk je twee jaar structureel aan communicatie. Wie zijn bedrijf laat zien, kan geld verdienen. Je moet het alleen ‘even doen’.”

 

Marktaandeel verliezen

Veel bedrijven met 20-80 medewerkers in vooral de automotive- en transportsector en de industrie, laten opties liggen in hun externe contacten. “Bedrijven die geen specialist in dienst willen of kunnen hebben, zijn dief van hun portemonnee als ze alles zelf doen”, zegt Harry Eskes. “Dingen gaan niet meer vanzelf. Dat is voorbij. En in ‘de Crisis’ maakten bedrijven hun organisatie lean & mean om te overleven. Meestal dachten ze ‘Dat kunnen we zelf wel’; ook met communicatie. Velen denken nog zo. Ze letten niet op. Rennen achter de feiten aan. In tegenstelling tot hun concurrenten, die wel schakelden. Dus blijven hun rendement en winst achter en verliezen ze marktaandeel.”