Als hedendaagse communicatieprofessional behoor je – volgens deskundigen en opleiders – te beschikken over een breed arsenaal competenties. ‘Het recept’ bestaat vast en zeker niet. Toch is helder dat de moderne communicatieman/-vrouw aan uiteenlopende eisen moet voldoen om klanten optimaal van dienst te kunnen zijn.
Was hij/zij al een duizendpoot, nu en in de toekomst zal dat echt niet veranderen. Dat is wat het vak (mijn vak!) al jaren zo leuk maakt. Zodat ik dagelijks weer met plezier aan de slag ga (en al mijn competenties kan aanspreken)!

Dit is het algemeen erkende rijtje moderne(?!) competenties voor de communicatieprofessional:

  • Grote flexibiliteit, zowel inhoudelijk als qua werktijden
  • Snel en probleemloos schakelen tussen uitvoering en strategie en omgekeerd
  • Werken vanuit een sterk empathisch vermogen
  • Up-to-date vakkennis van (online) communicatie
  • De klant helpen het beleid – intern en extern – begrijpelijk te maken
  • Begrijpt en schakelt qua communicatie op de dynamiek van realtime zaken
  • Schrijft foutloos in begrijpelijke taal (raakt de doelgroep)
  • Beheert het proces en beheerst (dus) diverse werk- en overlegvormen
  • Vindt het leuk om ‘zelf de handen uit de mouwen te steken’ en ‘aan de knoppen te zitten’
  • Is en blijft leergierig
  • Onderhoudt en start relaties (op alle niveaus)
  • Grote mate van bereikbaarheid en (altijd) snel reageren

Bottomline geldt: klanten in alle voorkomende PR- en communicatiezaken snel en adequaat én met resultaat kunnen helpen. Zoals ELDA PR graag werkt. Van (strategisch) advies tot tekst tot creatie/creativiteit tot praktische uitvoering. Op diverse niveaus. Graag gedaan!