Zou je als ondernemer het rekensommetje van kostenverschil tussen een medewerker die extra taken erbij moet doen en een externe kracht nog moeten maken? Weet niet iedere ondernemer dat verschil blindelings?

Soms zou je taken voor je contentstrategie het liefste zelf doen? Uiteindelijk besluit je – terecht – dat jouw tijd daarvoor te kostbaar is. Maar je vindt het wel belangrijk voor de groei van je onderneming. Het vergt echter tijd om uit te voeren en de verleiding is groot om het ‘dan maar even bij een medewerker neer te leggen’. Veel managers en marketeers vinden dat collega’s de content voor hun contentstrategie wel ‘even’ zelf kunnen maken.

Niet moeilijk
Zo moeilijk is dat toch niet…?! Blogje schrijven, webtekstje plaatsen, videootje scripten en opnemen, foldertje doen, vacaturetekstje componeren, fotootje maken.
En een consistente boodschap verwerken is he-le-maal niet nodig. Toch? Oh ja, de smartphone verricht (ook) wonderen.

Crux
Absoluut, die telefoon is steeds meer een allrounder. Maar nou ook net weer niet voor álles inzetbaar. Net zoals dat geldt voor jou en je medewerker.
Die extra werkzaamheden náást het normale werk over langere tijd volhouden en met de juiste inhoud en insteek goed doen, dáár zit de crux. Ergens gaat één van de taken er onder lijden; meestal beide!

Tijdgebrek
Veel marketeers hebben tijdgebrek (wel 50% van hen zegt dat). Als je dát weet, waarom wil je jezelf of je mensen dan belemmeringen opleggen met extra taken? Met het grote risico dat daardoor dagelijks werk blijft liggen!

Extern
Huur je iemand extern in, dan haal je gedurende een periode een extra kracht binnen. Fysiek of virtueel, of gecombineerd. Die jou en je mensen bovendien scherp houdt en waardoor jij de continuïteit van je bedrijf waarborgt.

Meer voordelen
Wat je van ver (lees: van buiten je bedrijf) haalt is lekker? Zeker. Maar dat niet alleen.
Communicatietaken die je uitbesteedt, komen tot stand door iemand met een bredere blik. Omdat hij ánders in het werkveld van communicatie staat. Dat is één van de extra voordelen.
Jouw externe marketingcommunicatieman móet dat ook, want hij helpt meerdere klanten op diverse terreinen van zijn vak. Weet hij het onverhoopt niet, dan heeft hij ongetwijfeld de kortste weg naar de juiste oplossing.

Sparren?
Door een vakman in te schakelen vermijd je tunnelvisie, waarbij belangrijke informatie niet wordt opgemerkt en benut omdat je mensen met hun extra taken niet gewend zijn hóe dat uit te buiten. Wil je ruimte in je budget krijgen en een keer sparren, mail mij gerust via harry@eldapr.nl of bel 0653 921 923.