Truckdealer Iveco Schouten (10 vestigingen) verbreedt de aanpak om, na een succesvolle eerste wervingscampagne, nieuw technisch personeel te vinden. Het familiebedrijf vroeg Harry Eskes van pr-bureau Elda PR voor een vervolgplan op zijn eerste campagne. Dat is, met onder andere uitbreiding van de speciale site en nieuwe vacatureteksten, inmiddels in gang gezet. Iveco Schouten is niet de enige die technisch personeel zoekt. In die overspannen markt moet je positief opvallen. ‘Het begint met duidelijk vertellen waar je voor staat, wat je biedt en welke kansen er zijn’.

Vervolg
Harry Eskes van pr-bureau Elda PR: “Enkele maanden na de eerste, succesvolle wervingscampagne stelde Rob Hendrix, operationeel directeur van Iveco Schouten, mij de vraag of een vervolgcampagne op functie- en vestigingsplaatsniveau mogelijk was. Mijn antwoord was ‘ja’; zij het met wat kanttekeningen. We zouden dan namelijk wel aan enkele zaken moeten sleutelen. Daarop volgde groen licht en de nieuwe campagne draait sinds enkele dagen. De eerste campagneronde draaide om het vinden van stagiairs voor de 10 vestigingen van Iveco Schouten. Die aanpak staken we – centraal aangestuurd – regionaal in. We haalden er tientallen stagiairs mee binnen. Zo mooi dat we nu nog specifieker aan de slag gaan!”

Vacatureteksten
“De eerste wervingscampagne werd helemaal nieuw opgezet. Op die basis konden we nu doorbouwen,” vervolgt Rob Hendrix. “Dat is én kostenefficiënt én Harry konden nóg sneller schakelen. Terwijl de eerste campagne vanaf scratch in twee maanden operationeel was. Als Iveco Schouten zochten wij maximale projectbegeleiding. Gelukkig werkt Harry zo en dat maakt de samenwerking waardevol; helder en met snelle besluitvorming.”
Harry Eskes: “Het basisplan bevatte – latent – al ruimte voor verdieping. De speciale site kreeg een ‘tweede spoor’ en we schreven nieuwe vacatureteksten. Je moet je met het juiste beeld en de juiste toon laten zien. Want Iveco Schouten is niet de enige die technisch personeel zoekt. Afwijken van de gebruikelijke paden die de branche kenmerken, is één van de kansen om op te vallen. De campagne is de verbinding tussen duidelijk vertellen waar je voor staat, wat je biedt en welke kansen er zijn en het doel om technische mensen te werven.”

EINDE BERICHT

Datum: 13 augustus 2018