In mijn dagelijkse werk kom ik er vaak niet aan toe, iets pittigs schrijven. Meestal schrijf ik content voor mijn klanten voor diverse kanalen (website, brochure, persbericht, social media), maar bij tijd en wijle mag ik in mijn eigen column – zoals in Bedrijvig Alblasserwaard – even ándere accenten zetten.
Dan gaat het over zaken áchter de communicatie en de ervaringen daarin en daarmee. Want ook met dergelijke punten kan je een ondernemer helpen door hem of haar net even op een juist spoor te zetten. Nee, daar komt niet altijd een opdracht uit voort. Dat is ook niet de opzet; het is gewoon veel te leuk om mensen een duwtje te kunnen geven!
Die ervaring deed ik in loondienst ook al op: door intern collega’s te coachen en bij klanten breder te kijken en te adviseren; dan reken je niet álle uurtjes, maar investeert in relaties. Uiteindelijk levert dat in de meeste gevallen vertrouwen én nieuw werk op. Een keer sparren over een probleem (uitdaging!) bij jouw bedrijf? Bel me gerust of stuur een mail (contact@eldapr.nl).