Vaak hoor ik dat ondernemers het moeilijk vinden met hun doelgroep in contact te komen: “Hoe communiceer ik nou met mijn (beoogde) klanten?”.
Communicatie is meer dan alleen praten. Is meer dan alleen ergens adverteren of een social media bericht plaatsen.

Communicatie bestaat uit vele mogelijkheden. Van mondeling tot schriftelijk tot visueel. Alles wat je zegt, plaatst, laat zien valt onder communicatie.
Ben je er echter ten eerste van bewust dat communicatie een lange-termijn-inzet is. Die – meestal – niet op korte termijn resultaat oplevert.
Actieve communicatie moet onderdeel van je bedrijfsaanpak, van je strategie zijn. Je kunt daarentegen allerlei gelegenheden gebruiken voor je communicatie.

Zelf deed ik dat onlangs, toen ik zag dat ik al 10 jaar voor een klant werkte. Even nadenken en met 4 dozen taartjes met speciale opdruk naar de klant.
Communiceren is namelijk óók verrassen. Zó val je op, zó blijf je op het netvlies.
Communicatiekansen zijn overal!