Ken je de valkuil ‘waarom iemand inschakelen, want ik doe het net zo snel zelf’?
Herkenbaar? Of gebeurt jou dat niet?
Ís het beter alles zelf te willen doen? Weet je zéker dat je eigen schrijfsels, mediacontacten én discipline beter zijn?
Zou een expert inschakelen verstandig(er) zijn?

Dan moet je je alleen afvragen “Hoe zou ik een cont(r)act met die expert willen aangaan?”.
Hier 6 stappen die helpen:

1 – Wat en waar?

Je wilt aandacht; voor je dienst of je product. Prima, want dat is omzet. Bedenk wáár je die aandacht wilt en waarmee. Advertorials, persberichten, interviews, brochures, blogs of reviews of?
Wat doen je concurrenten? Als je dat weet, praat dat een stuk gemakkelijker met de communicatie-expert. Bovendien krijg je van de ervaren man/vrouw direct advies over opties; scheelt tijd.

2 – Ken het proces

Besef dat een expert gestructureerd zal (willen) werken. Geef de ruimte voor commentaar in de aanloop, luister goed en beslis samen welk pad in te slaan en hoe een project aanvliegen. Vaak het fijnste: werken aan de hand van een checklist. Dat maakt het helder.

3 – Kies ervaring

Schrijven en adviseren is een vak; niet iedereen kan dat (al). Wel zo prettig als je copywriter je branche kent; of zoveel ervaring heeft dat hij zich snel inleest. Dat scheelt tijd en tijd is geld.
Dankzij zijn ervaring voorkomt hij (onnodig) jargon in je verhaal en heb je sneller resultaat.

4 – Maak afspraken

Spreek af hoe je per project (webcontent, brochure, communicatieplan, perstraject, blog/vlog, etc.) werkt. Ook over de vorm en tone of voice. Zorg altijd voor concrete routes en afspraken.
Zo voorkom je twijfel of vervelende discussies als het fout gaat.

5 – Kies systematiek

Wil je langere tijd stabiliteit? Kies voor systematiek. Ofwel een structurele aanpak van je communicatie (bijvoorbeeld 2 jaar). Met een abonnement kun je je communicatie op expertniveau laten onderhouden. Kies dus aan het begin die expert die dit aanbiedt. Goed voor je bedrijf.

6 – Trek Samen op

Ga je samenwerken, dan moet je wennen. Maar kies iemand waar je een eerste klik mee hebt. Daarna werk je aan de relatie.
Neem hem mee in jouw visie. Dat werkt sneller, levert waardevollere adviezen én betere content op plus sneller resultaat. Met een abonnement betaal je maandelijks kleine bedragen en voorkom je onverwachte uitgaven.

Jouw Topresultaat, daar gaat het om!