Sommigen hemelen een blog of een vlog enorm op. Zijn deze dan niet nuttig, hoor ik je denken? Werkt dit niet positief voor je zichtbaarheid?

Jazeker, dat is inderdaad het geval (dat positieve, voor de duidelijkheid)! Je kunt ze beide inzetten. Maar….
Maar vergeet daarbij niet dat je op veel meer vlakken je neus aan het raam moet drukken. Communicatie bestaat uit vele noodzakelijke facetten!

Of je nu gaat bloggen of gaat vloggen maakt geen groot verschil. Trouwens, sámen kan ook heel goed! In beide gevallen gelden altijd(!) enkele belangrijke regels:

  • bedenk dat je alleen gebaat bent bij een cyclus,
  • kies je strategie voor de content, zodat je meer verkoop haalt (of wat je ook wilt bereiken),
  • ken je doelgroep zodat elke blog of vlog aansluit bij de mensen die je wilt bereiken,
  • maak verschillende content: of voor naamsbekendheid (awareness) of voor productbekendheid (leads krijgen),
  • zorg dat de blog compact en vlot geschreven is en dat elke vlog een strak geregisseerd script heeft.

Als onderdeel van je communicatiemix kun je heel goed een blog en een vlog inzetten. Zoals gezegd, beide samen kan ook heel doeltreffend zijn. Daar kun je een mooie serie mee maken.
In de praktijk is voor velen het grootste obstakel: TIJD & VASTHOUDENDHEID.

Begin je, dan moet je doorgaan!
Niet na 4 blogs schrijven in 2 maanden zeggen ‘het wordt niets, ik stop ermee’.  Voordat je invloed merkt van een blog en vlog ben je echt maanden verder.

Moet je het daarom niet doen?
Nee hoor, want je kunt het altijd nog laten doen als je de voordelen ziet en het dolgraag wilt maar er écht geen tijd voor hebt.